De samenwerking
Decathlon en Roda JC gaan vanaf het seizoen 2023/2024 een driejarige samenwerking aan. Binnen deze samenwerking zal Decathlon alle kleding leveren. Dit wordt gedaan door Decathlon‘s eigen voetbalmerk Kipsta. Patrick van Biezen, Commercieel Manager van Kipsta voor Decathlon Nederland: “We zijn erg trots op deze samenwerking met Roda JC. Roda JC is een mooie professionele club met veel potentie en een rijke historie. Bij de eerste besprekingen vonden we elkaar direct. We staan hetzelfde in de wedstrijd, met als voornaamste gemene deler om zoveel mogelijk mensen aan het sporten te krijgen. Daarnaast is dit een ideale kans voor ons om de voetbalwereld de kwaliteit van onze producten te laten zien.”
Sport toegankelijk maken
Decathlon en Roda JC vinden elkaar in krachtig vakmanschap, sport toegankelijk maken en samen groeien naar een mooie toekomst. Zo is Kerkrade onderdeel van de regio Zuid-Limburg, een gebied met veel bewegingsarmoede. Met het beleidsplan “Opstaan en Aanpakken” wil Roda JC via maatschappelijke projecten sport toegankelijk maken in de regio. Dit doen ze door middel van het aanbieden van gratis sporten, gezonde voeding en activiteiten in de regio. Het beleidsplan van Roda JC past goed bij het doel van Decathlon: mensen de voordelen en het plezier van sport laten beleven. Hierom zal Decathlon ook betrokken zijn bij diverse maatschappelijke projecten van Roda JC.
Guido Aben, Commercieel Manager van Roda JC: “Na een uitgebreide zoektocht zijn we enorm verheugd dat we in Decathlon een nieuwe kledingpartner hebben gevonden. Bij de eerste gesprekken bleek al snel dat beide partijen hetzelfde doel voor ogen hadden en dat onze branches perfect op elkaar aansluiten. Decathlon is een wereldwijd sportmerk met ruim 1750 winkels in 70 landen. We zijn trots dat we de eerste Nederlandse BVO zijn die de samenwerking met Decathlon op deze intensieve manier aangaat. We kijken uit naar de komende drie seizoenen en gaan er alles aan doen om dit partnership verder uit te breiden en onze gezamenlijke ambities waar te maken.”
Kipsta: kwaliteit, techniciteit en innovatie
Kipsta kenmerkt zich door middel van de kernwaarden kwaliteit, techniciteit en innovatie. Hierbij heeft Kipsta alles in eigen hand: van ontwerp, tot productie en testproces. Olger Smits, Teamwear Manager van Kipsta voor Decathlon Nederland: “Steeds meer professionele voetbalclubs komen in aanraking met onze kwalitatief hoogwaardige producten. Onze Belgische collega‘s zijn hiermee begonnen in 2020 met de samenwerking tussen Kipsta en KV Oostende. Sindsdien maken we stappen vooruit. Zo spelen sinds vorig jaar de voetballers in de Franse competities Ligue 1 Uber Eats en Ligue 2 BKT met een Kipsta bal. Komend seizoen zal Kipsta ook de bal leveren voor de Belgische Pro League. Daarnaast is Kipsta sinds vorig voetbalseizoen kledingleverancier van de Franse voetbalclubs AS Nancy-Lorraine en Nîmes Olympique. De Belgische voetbalclub Sporting Charleroi wordt daar komend voetbalseizoen aan toegevoegd, en dus ook Roda JC. We zijn klaar om de Nederlandse professionele voetbalwereld in te stappen.”
Benieuwd naar de nieuwe shirts?
Het shirt zal begin juli officieel gepresenteerd worden. Hierna is het voor Roda JC fans mogelijk om zowel het thuisshirt als het uitshirt te kopen. Dit kan in de Roda JC Fanshop vanaf 29 juli of in de Decathlon winkel in Kerkrade vanaf eind augustus. Deze winkel bevindt zich op slechts 500 meter van het stadion vandaan.
Wil je het shirt als eerste hebben? Pre-order deze dan vanaf medio juli in de Roda JC webshop.