Van beveiligingspartner naar hoofdsponsor van Roda JC

Met meer dan 300 gemotiveerde medewerkers biedt TRIBE Security professionele beveiligingsdiensten voor zowel kleine als grote evenementen zoals Pinkpop, de kerstgrotten in Valkenburg, Intents, diverse poppodia, concerten en voetbalwedstrijden. Daarnaast zijn wij actief bij NS-stations, grote marathons en opvanglocaties voor vluchtelingen. Onze expertise en ervaring garanderen een veilige omgeving voor alle aanwezigen.

 

Boris van der Horst
- Directeur TRIBE Security

Van beveiligingspartner naar hoofdsponsor van Roda JC

“TRIBE Security kwam drie seizoenen geleden via Jordens Peters (Willem II) in contact met Roda JC. We beveiligen Willem II al sinds 2006 en werden door een gezamenlijke connectie gevraagd om een beveiligingsprobleem bij Roda JC op te lossen. Dat leidde al snel tot een breder partnership en begin 2023 tekenden we voor twee jaar als hoofdsponsor.

Ondanks dat ik in Haaren, nabij Tilburg, woon, voel ik me steeds meer verbonden met Zuid-Limburg. Een groot deel van onze omzet komt inmiddels uit deze regio, en ik ben hier regelmatig voor werk. Ik probeer zoveel mogelijk businessclubactiviteiten bij te wonen om mijn netwerk te vergroten en de club beter te leren kennen.”

Zakendoen en netwerken

Over zijn ervaringen binnen de Business Club is Boris positief. “Het netwerken verloopt goed. Als hoofdsponsor word je sneller herkend en Roda helpt actief mee om ons met andere ondernemers in contact te brengen. We hebben ook medewerkers in Zuid-Limburg die al goed geworteld zijn in de regio en ons introduceren bij nieuwe relaties.”

Toch ziet Boris nog verbeterpunten. “Ik merk dat de opkomst bij businessclub activiteiten varieert. In goede tijden is de opkomst hoog, en dat is geweldig om te zien! Maar ook wanneer de prestaties minder zijn, is het belangrijk om betrokken te blijven. Continuïteit is namelijk cruciaal voor de club. Ons stadion heeft voldoende capaciteit en een stabiele achterban zou enorm bijdragen aan de ambities van Roda JC.”

Een investering voor de lange termijn

Netwerken draait volgens Boris niet om directe winst, maar om relaties opbouwen. “Ik word nooit ergens lid met het idee om er direct iets uit te halen. Ik geloof meer in het vergroten van mijn netwerk, zodat ik de juiste mensen ken. Dat maakt Roda JC een mooi platform, want iedereen kent de club. Die naamsbekendheid helpt enorm bij het leggen van contacten.”

Zijn advies voor ondernemers die overwegen om lid te worden van de Business Club? “Denk niet te veel aan kortetermijnwinst, maar zie het als een investering in je netwerk en je zichtbaarheid. Dat is uiteindelijk waar je het meest uit haalt.”

“Met een solide samenwerking tussen TRIBE Security en Roda JC lijkt de band met de club alleen maar sterker te worden. We zijn vastberaden om zowel zakelijk, maatschappelijk als sportief een bijdrage te leveren aan de groei van de club én de regio!”

Waarom zij meedoen

Tom Kouwenberg
Tom Kouwenberg
Bestuurder bij Bijzonder Meer Zorggroep
Ruud Kockelkorn
Directeur en mede-eigenaar PeachGroup
Nancy Jurgen
Eigenaresse van Nancy Jurgen Auto
keyboard_arrow_up

Bekijk event