All business is local
“Inmiddels ga ik al zo’n 30 jaar naar Roda JC en zijn we met Starmans Transport ook al ongeveer 15 jaar lid van de businessclub. In die tijd hebben we in het stadion zowel goede als mindere tijden meegemaakt, maar voor mij blijft het vanzelfsprekend om de lokale voetbalclub te steunen.”
Lokale verbondenheid en samenwerking
“Dat geldt niet alleen voor voetbal trouwens, maar ook voor netwerken. Ik gun onze opdrachten het liefst aan bedrijven uit de regio, omdat ik sterk geloof in lokale samenwerking. All business is local. Ons bedrijf, Starmans Transport, houdt zich bezig met het vervoer van zeecontainers vanuit Rotterdam en Antwerpen naar bestemmingen in onder andere Duitsland, Frankrijk en Zuid-Europa. De laatste jaren nemen we daarnaast ook steeds meer ritten in Limburg voor onze rekening. Met een vloot van ongeveer tachtig vrachtwagens verzorgen we het transport van uiteenlopende goederen en leveren we maatwerkoplossingen voor onze klanten. Als familiebedrijf hechten we veel waarde aan betrouwbaarheid, kwaliteit en een persoonlijke aanpak. Mijn drie kinderen hebben aangegeven het bedrijf graag voort te zetten en verder uit te breiden. Dat geeft mij als ondernemer veel vertrouwen in de toekomst van Starmans Transport. Ik ben trots dat het familiebedrijf op deze manier doorgegeven kan worden aan de volgende generatie.
De afgelopen jaren hebben we veel meegemaakt bij Roda JC. Van Europees voetbal tot aan de hoogtepunten in de vorm van twee bekerfinales. Wat mij aanspreekt is dat Roda JC op dit moment werkt aan rust en stabiliteit binnen de club. Deze stabiele basis is van groot belang voor een succesvolle toekomst. Als ondernemer begrijp ik als geen ander hoe belangrijk stabiliteit en groei zijn voor het voortbestaan van een bedrijf. Daarnaast geloof ik sterk in de kracht van lokale verbondenheid en samenwerking.
Ik waardeer de inspanningen van de club om de businessclub te verlevendigen. Zo hebben we onlangs een geweldig tripje gemaakt naar de wedstrijd Barcelona – Manchester City. Die reis bood niet alleen de mogelijkheid om een topwedstrijd bij te wonen, maar ook om elkaar beter te leren kennen. Het versterkt de onderlinge band tussen de leden en dat is essentieel voor een zakelijk netwerk.
Met het nieuwe seizoen voor de deur hoop ik uiteraard dat Roda JC sportief succes zal behalen. Maar naast het sportieve aspect hoop ik ook dat de businessleden elkaar nog beter leren kennen en dat er nog meer gelegenheid komt om op een informele manier met elkaar in contact te komen. Door elkaar beter te leren kennen, kunnen we elkaars kennis en expertise benutten en elkaar versterken als lokale ondernemers. Ik kijk uit naar een weer interessant seizoen op de tribunes van het Parkstad Limburg Stadion.”